Nepodceňte umělou inteligenci



Pokud jste provozovateli nějakého podnikatelského webu a nejste žádnými nezkušenými nováčky, jistě vám neunikla potřeba optimalizace pro internetové vyhledávače. Ono totiž nestačí jenom vyvěsit na internet svoji nabídku a čekat, až o ni někdo z řad internetové veřejnosti projeví zájem. Je třeba si zajistit, aby si takového webu lidé vůbec všimli, což není ani v éře internetových vyhledávačů žádná samozřejmost, a aby je tato nabídka zaujala. Takže jste-li majiteli podnikatelského webu, zřejmě optimalizujete pro internetové vyhledávače.

obrázek SEO

Ale při tom není vlastně jisté, že dosahujete toho, čeho dosahovat chcete. A to nejen proto, že nejste ani zdaleka jediní, kdo optimalizují. Už nějakou dobu možná pozorujete pokles zájmu o svou nabídku, a to aniž byste při klasické optimalizaci něco pokazili. Proč se může něco takového stát? Je to poměrně prosté. I internetové vyhledávače už mají konkurenci, a to docela významnou. A takovou konkurencí je pro ně umělá inteligence. Co že se tedy děje? Internetové vyhledávače nabízejí hledajícím lidem i nadále odkazy vedoucí na relevantní weby. Jenže se tu objevuje i zmíněná umělá inteligence, která umí ještě něco navíc. I ta si vyhledává na internetu ten podle ní nejlepší obsah, ale nenabízí lidem pouhé odkazy s tím, aby si na nich našli odpovědi sami.

obrázek SEO

Umělá inteligence sestavuje z relevantních dat rovnou i celé odpovědi na to, co hledající lidi zajímá. A kdo by tedy ještě ztrácel čas otvíráním a pročítáním webů, když může dostat rovnou to, oč mu jde? Umělá inteligence tedy nabývá na významu. A tím roste i význam toho, co tato na internetu považuje za důležité, zpracovává to a nabízí hledajícím lidem. A ti, kdo na svých webech něco nabízejí, se tedy musí věnovat i SEO pro Google Gemini, aby si jich umělá inteligence všimla a vsadila na ně. Kdo má web využívaný umělou inteligencí, tomu stále častěji štěstí přeje. Protože jeho informace se dostanou i k těm nejlínějším z řad internetové veřejnosti. A AI jen tak mimochodem spolurozhoduje i o tom, jak jsou weby hodnoceny internetovými vyhledávači. A protože jsme my lidé laiky, přijde nám specialista AI SEO určitě jako pomocník vhod.